Ponadczasowe planszówki, które powinien znać każdy
6 lutego 2023Planszówki to ponadczasowe gry, które znane są każdemu. Od wieków są one źródłem rozrywki i zabawy dla całych rodzin. Wśród najbardziej popularnych gier planszowych wymienić można...
Chociaż moda biurowa zmienia się z roku na rok i właściciele firm pozwalają na coraz odważniejsze kroje i fasony, to nadal istnieją zakazane stylizacje, których w warunkach biznesowych nie usprawiedliwi nic. Mimo liberalizacji życia codziennego, praca nadal zostaję pracą i bez względu na stopień formalności, nie powinniśmy przesadzać. W końcu nasz ubiór bardzo mocno o nas świadczy, a w biurze jesteśmy narażeni na kontakt z klientem, który wyrabia sobie o nas opinię w pierwszych 30 sekundach rozmowy. Czego zatem unikać, by nie popełnić stylowego faux paux w pracy?
Chociaż sukienka ołówkowa jest dość obcisła i uwydatnia kobiece wdzięki, to jednak jest to tylko efekt pośredni, gdyż sama w sobie jest dość stonowana i oficjalna. Inaczej ma się jednak sprawa z sukienką bodycon, której celem jest pokazanie kobiecych wdzięków w jak najlepszym wydaniu. Taka sukienka będzie świetna na imprezę czy nieoficjalne spotkanie po godzinach pracy, Z pewnością jednak nie sprawdzi się w biurze, gdyż jest to miejsce w którym powinniśmy być postrzegani nie przez walory fizyczne, a kompetencje zawodowe. Świetna alternatywą dla takich sukienek do biura będą właśnie sukienki ołówkowe lub lekko rozkloszowane. Świetnie podkreślają figurę, jednak w sposób elegancki i przystępny.
Czy tego chcemy czy nie, stare porzekadło “jak Cię widzą tak Cię piszą” jest prawdziwe i działa w każdych warunkach, a zwłaszcza w zawodowych. Właśnie z tego względu postrzępione nogawki, dziurawe spodnie i przetarcia na jeansach nie powinny być elementem naszego ubioru w pracy. Warto zauważyć, że spodnie jeszcze do niedawna w ogóle nie były ubiorem kobiet, a należały tylko do mężczyzn. O ile można uznać to za archaizm i przeżytek, to jednak spodnie, o ile mieszczą się w ramach firmowego dress codu, muszą być stonowane i jednolite.
Długość sukienki jest równie ważna co jej krój i kolor, dlatego również w tym względzie należy zachować zdrowy rozsądek. To, że sukienka nie powinna być za długa, to jedno - takie kreacje zostawmy na wieczorowe wyjścia. Drugą skrajnością są natomiast za krótkie sukienki, które czasami można zaobserwować w biurach kiedy temperatura powietrza przekracza 30 stopni Celsjusza. Oczywiście nikt nie każe nikomu zakładać polarowych sukienek po kostki, jednak granica kolana jest zdrową granicą w każdym biurze.
Tkaniny, nie zasłaniają ciała, są bardzo modne i ekstrawaganckie, jednak zdecydowanie nie nadają się do stylizacji biurowych. Transparentne sukienki (i wszystkie inne ciuchy tego typu) koniecznie muszą zostać w szafie, gdyż przebijający biustonosz jest bardzo nieprofesjonalny i może skupiać uwagę pracowników i klientów zupełnie nie na tym co trzeba. Rozwiązaniem pośrednim jest założenie pod spód topu w kolorze ciała. Można też transparentną sukienkę zamienić na klasyczną, która też przecież może być bardzo modna i kobieca.
Kabaretki to bardzo modny i powabny ubiór, jednak zdecydowanie nie powinien ujrzeć światła dziennego w warunkach zawodowych. Częstym zabiegiem, który ma masować ich ekstrawagancję jest zakładanie kabaretek pod spodnie dżinsowe. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, gdyż wystające kabaretki spod nogawek nadal będą wulgarne i niestosowne do biurowych warunków pracy.
Podobnie ma się sprawa z legginsami. Chociaż szturmem zdobyły serca kobiet na całym świecie i mają wiele zwolenniczek nawet w pracy biurowej, to jednak zdecydowanie odradzamy korzystania z legginsów w warunkach zawodowych. Przede wszystkim dlatego, że mocno podkreślają one sylwetkę i kojarzą się raczej ze sportem i siłownią, niż z pracą i relacjami zawodowymi. Jest dla nich bardzo ciekawa alternatywa w postaci spodni tzw. “cygaretek”, które są mniej opinające, jednak także bardzo wygodne i zdecydowanie pasujące do pracy.
Oczywiście istnieje dużo więcej ubrań, których noszenie w pracy może budzić kontrowersje. Najważniejsze to po prostu zachować zdrowy rozsądek i za każdym razem myśleć o tym, co pomyślą o nas klienci i współpracownicy. To i nic więcej jest potrzebne, żeby ubierać się do biura ze stylem i dobrym smakiem.
Komentarze